Stichting in Wording zag haar levenslicht op dinsdag 6 december 2016 bij een heus notariskantoor in Almelo.

SIW.jpg

Ze woog 5 leden en groeide uit naar 7 leden genaamd Marlies Bosma, Kim Uitslag, Thomas Heimerikx, Nick Evertzen, Pim Kokkeler, Jaimy Tahapary en Luuk Schmidt.

Met één doel voor ogen:

Het verbeteren van het culturele klimaat in Twente door organisatie van nieuwe activiteiten en/of ondersteuning bij bestaande activiteiten. De roots van de leden ligt bij de organisatie van het BAM! Festival, waar iedereen op diverse fronten nog steeds actief is.

Het eerste wapenfeit van Stichting in Wording was het organiseren TropicAlternative op het Beekplein in Hengelo. Een klein festival tijdens de Tropical Night met livemuziek, palmbomen en al het tropische erop en eraan. Ze hadden de smaak te pakken. Er werd nieuw leven gegeven aan het Stads Jeu de Boules Toernooi en de BluesNight.

Begin november 2017 kreeg de stichting haar eigen thuisbasis door het beheer op zich te nemen van de Watertoren in Hengelo. Een culturele broedplaats met diverse exposities, livemuziek en tevens een ontmoetingsplek voor culturele ondernemers. Daarbij vindt de stichting het samenwerken met diverse (culturele) ondernemers heel belangrijk. Dit resulteerde onder meer in het Mapping project, waarop met 4 gigantische beamers de geschiedenis van de watertoren werd projecteert op de Watertoren. Daarnaast was er het Songwriterfestival Oost-Nederland, het Goed = Doen Festival, het Pop-up Top 2000 café, het Heerlijk & Happy Minifair en nog vele activiteiten meer.

Stichting in Wording verzorgt tevens de rondleiding in en rond om de oude Watertoren.

Neem gauw een kijkje in onze agenda en vind onze aankomende activiteiten en evenementen in de Watertoren én daarbuiten!